Når man utvikler et nytt produkt i en til dels konservativ og vanskelig bransje som byggebransjen, er det viktig å skille seg ut fra mengden. Wik Gruppen’s CEO og founder, Ivar Ole Wik la stor vekt på å finne et merkevarebyrå som kunne ta selskapets visjoner inn i en ny visuell identitet, både for selskapet, men også for det nye, banebrytende produktet Liftroller®. Det å bygge en helhetlig merkevare- og markedsføringsstrategi som underbygger og løfter Wik Gruppens produkter til det høye nivået selskapet ønsker å ligge på, reflekterer ofte suksessen man møter i markedet.

Valget falt på Kind, et fullservice design- og merkevarebyrå som jobber med det de selv kaller konseptuell merkevarebygging, der de utvikler unike merkevarer «underbygget av den gode historien».

– Vi mener at en merkevare er mer enn bare en logo, et sett med typografi og en fargepalett. Vi tror på en merkevare som forteller en historie og formidler et budskap. En merkevare som appellerer like mye til hjertet som den gjør til intellektet, sier CEO og kreativ leder i Kind, Tom Emil Olsen.

Kind har sitt hovedkontor på Bryggen i Bergen, og har avdelingskontorer i Stockholm, Oslo, Aberdeen, Edinburgh og Chengdu i Kina.

Kind har etablert seg i Bergen med en sterk kundeportefølje fra et rikt omfang av ulike bransjer, både fra inn og utland og inkluderer blant annet NAF, LG Harris, Macduff Shellfish, Coldwater Prawns of Norway, Grøvik Verk, Enhanced Drilling, 7 Fjell Bryggeri, Jacu Coffee Roastery, Magic Air, Ildne, med flere.

Kind’s CEO og kreative leder er kåret til- og er inkludert i Adweek’s topp 100 liste som består av de beste designere i verden, og har 16 års erfaring fra bransjen.

Kinds arbeidsprosess er strategisk forankret og baserer seg i en steg for steg prosess som identifiserer behov, utfordringer og muligheter for å videreutvikle og forsterke organisasjonens vekst og tilstedeværelse. En sterk merkevare kommuniserer sine verdier og budskap i alle ledd, og dette er noe vi legger stor vekt på når vi utvikler blant annet visuelle identiteter, nettsider kommunikasjonsstrategier, holdnings- og reklamekampanjer mm.

‘Jeg ble anbefalt av flere kilder å ta kontakt med Kind da jeg var på jakt etter et brandingbyrå. Nå forstår jeg veldig godt hvorfor. Man skal ikke undervurdere viktigheten av bedriftens merkevare. Teamet hos Kind har på kort tid forvandlet mine innspill og ønsker til en firmaprofil og merkevarestrategi jeg er stolt av.

På deres hovedkontor på Bryggen i Bergen føler man seg alltid velkommen, ivaretatt og tatt på alvor. Kinds kombinasjon av kreativitet, effektivitet og dyktighet gjør at jeg ikke nøler et sekund med å anbefale de.

Jeg er glad valget falt på Kind, og jeg er stolt av å være en del av deres imponerende portefølje.’  Sier Ivar Ole Wik, daglig leder og grunnlegger av Wik Gruppen.